Code Of Conduct

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ
για Coaches, Mentors και Supervisors


Εισαγωγή και Σκοπός
Όλοι οι φορείς (θα αναφέρονται στο εξής ως «οι φορείς» που αναφέρονται στο τμήμα 5, ως υπογράφοντες αυτόν
τον Κώδικα Δεοντολογίας (θα αναφέρεται στο εξής ως “ο Κώδικας”), επιθυμούν να δηλώσουν τα εξής:
Ως φορείς με εγγεγραμμένα μέλη, δεσμευόμαστε να διατηρήσουμε και να προωθήσουμε την άριστη πρακτική στο
coaching, mentoring και την εποπτεία, τομείς που γίνονται όλο και πιο επαγγελματικοί. Όλα τα μέλη μας, εξ αυτής
τους της ιδιότητας, αλλά και στο ρόλο τους ως coaches, μέντορες, επόπτες, εκπαιδευτές ή / και φοιτητές συμφωνούν
να τηρήσουν τις παραμέτρους και τις αρχές αυτού του Κώδικα Δεοντολογίας.
Ο Κώδικας ευθυγραμμίζεται με το περιεχόμενο και τις απαιτήσεις που ορίζονται στον Επαγγελματικό Χάρτη
(Professional Charter) για το Coaching και Mentoring. Ο Χάρτης, που καταρτίστηκε σύμφωνα με το ευρωπαϊκό
δίκαιο, έχει καταχωρηθεί στην ειδική βάση δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην οποία παραθέτονται τα
αυτορυθμιζόμενα επαγγέλματα (self-regulated) στην Ευρώπη.
Ο Κώδικας είναι ένα έγγραφο καθοδήγησης και όχι νομικά δεσμευτικό όπου εξηγείται λεπτομερώς τι μπορεί και
δεν μπορεί να κάνει ένα μέλος. Ο Κώδικας καθορίζει τις προσδοκίες βέλτιστης πρακτικής στο coaching, mentoring
και την εποπτεία προωθώντας με αυτό τον τρόπο την επαγγελματική αριστεία.
Σκοπός του είναι:
• Να παρέχει τις κατάλληλες κατευθυντήριες γραμμές, και να καθορίσει τις ευθύνες και τα πρότυπα διαγωγής
για όλα τα μέλη μας
• Να καθορίσει πώς αναμένεται τα μέλη μας να ενεργούν, να συμπεριφέρονται και να εργάζονται όταν
συνεργάζονται με πελάτες
• Να καθοδηγεί, σε συνδυασμό με τις επαγγελματικές δεξιότητες των αντίστοιχων φορέων μας, την
επαγγελματική ανάπτυξη των μελών μας
• Να προσφέρεται ως οδηγός για εκείνους τους ανθρώπους που δεν επαγγέλλονται απαραίτητα ως coach ή
μέντορες, αλλά χρησιμοποιούν τις δεξιότητες coaching και mentoring στη δουλειά τους.
• Να χρησιμοποιείται ως βάση οποιασδήποτε καταγγελίας ή πειθαρχικής ακρόασης και δράσης σύμφωνα με
τις αντίστοιχες διαδικασίες καταγγελιών του αντίστοιχου φορέα.
Οι υπογράφοντες τον Κώδικα μπορεί να αποφασίσουν ο καθένας ξεχωριστά ότι – δημιουργώντας ένα πλήρες
πλαίσιο σχετικό με την επαγγελματική ηθική ειδικά για τα μέλη τους – ότι χρειάζονται προσθήκες στις αρχές
δεοντολογίας και / ή ένα κώδικα πρακτικής (σχετικά με το πλαίσιο, τη δραστηριότητα, τα κριτήρια ένταξης μελών,
δομή των μελών, κλπ.), τα οποία θα συμπληρώνουν τον Κώδικα.
Οι προσθήκες αυτές δεν πρέπει να έρχονται σε αντίθεση με την ουσία του Κώδικα ούτε να επιβάλλεται η υιοθέτησή
τους από τους άλλους συνυπογράφοντες. Τέτοιες προσθήκες μπορούν να μοιραστούν με τους άλλους
συνυπογράφοντες ως μέρος της συνεχούς συνεργασίας μεταξύ επαγγελματικών φορέων.
© GCMA Μάιος 2018 σελίδα 2 ή 8
Ενημερώθηκε 1 Ιουλίου 2019 V2.3
Ο Κώδικας Δεοντολογίας
Ο Κώδικας χωρίζεται σε πέντε τμήματα και καλύπτει τις γενικές προσδοκίες των φορέων ως προς την
επαγγελματική συμπεριφορά και διαγωγή και περιλαμβάνει και τη λίστα όλων των οργανισμών – μελών που έχουν
υπογράψει τον Κώδικα αυτό:

  1. Ορολογία
  2. Δουλεύοντας με Πελάτες
  3. Επαγγελματική Διαγωγή
  4. Άριστη πρακτική
  5. Οι υπογράφοντες τον Παγκόσμιο Κώδικα Δεοντολογίας
  6. Ορολογία
    α) Για λόγους συντομίας, και όπου ενδείκνυται, ο Κώδικας, αναφέρεται:
    • Στους coachees, mentees, εποπτευόμενους και φοιτητές ως “πελάτες”
    • Στους coaches, μέντορες, επόπτες και εκπαιδευτές ως “επαγγελματίες-μέλη ” ή “μέλη”
    • Στο coaching, mentoring και την εποπτεία ως “επαγγελματική εργασία”
    • Στο coaching, mentoring και την εποπτεία ως “επάγγελμα”..
    β) Οι υπογράφοντες αυτόν τον Κώδικα αναγνωρίζουν ότι οι όροι “επάγγελμα” και
    “επαγγελματίας/επαγγελματικός” χρησιμοποιούνται για δραστηριότητες που δεν υπόκεινται σε
    νομοθετημένoυς κανονισμούς λειτουργίας, αλλά χαρακτηρίζονται όλο και περισσότερο από
    επαγγελματισμό και αυτορρύθμιση.
    γ) Οι υπογράφοντες αυτόν τον Κώδικα αναγνωρίζουν ότι οι τίτλοι “coach”, “μέντορας” και “επόπτης” δεν
    προστατεύονται και μπορούν να χρησιμοποιηθούν από οποιονδήποτε στο συγκεκριμένο επαγγελματικό
    πεδίο, από μέλος ή μη μέλος επαγγελματικού φορέα.
    δ) Ο κάθε υπογράφων φορέας θα καθορίσει επακριβώς ποια από τα μέλη του και άλλους ενδιαφερόμενους
    αναμένει να τηρήσουν τον παρόντα κώδικα (οι οποίοι στο εξής αναφέρονται συλλογικά ως “μέλη”).
    ε) Για την ορθή κατανόηση αυτού του Κώδικα, τα μέλη θα πρέπει να γνωρίζουν τους ορισμούς και την
    ορολογία του αντίστοιχου επαγγελματικού τους φορέα για τις ακριβείς έννοιες των λέξεων-κλειδιών που
    χρησιμοποιούνται στον Κώδικα, π.χ. coach, coaching, πελάτης, μέλος, μέντορας, mentoring, σπόνσορας,
    επόπτης, εποπτεία και εκπαίδευση.
  7. Δουλεύοντας με Πελάτες
    Πλαίσιο
    2.1 Όταν εργάζονται επαγγελματικά με πελάτες με οποιαδήποτε ιδιότητα, τα μέλη θα συμπεριφέρονται
    σύμφωνα με αυτόν τον κώδικα, δεσμευόμενοι να προσφέρουν το επίπεδο υπηρεσίας που εύλογα μπορεί
    να αναμένεται από ένα μέλος που ασκεί το επάγγελμα.
    © GCMA Μάιος 2018 σελίδα 3 ή 8
    Ενημερώθηκε 1 Ιουλίου 2019 V2.3
    Σύμβαση
    2.2 Πριν ξεκινήσούν να δουλεύουν με έναν πελάτη, τα μέλη θα διαθέτουν αυτόν τον Κώδικα στον πελάτη τους,
    θα εξηγούν και θα καταστούν σαφή τη δέσμευσή τους να συμμορφώνονται με αυτόν τον Κώδικα. Τα μέλη
    θα ενημερώνουν τους πελάτες και τους σπόνσορές τους για τις διαδικασίες καταγγελίας των αντίστοιχων
    φορέων τους.
    2.3 Πριν αρχίσουν να συνεργάζονται με έναν πελάτη, τα μέλη θα εξηγούν και θα προσπαθούν να διασφαλίσουν
    ότι ο πελάτης και ο σπόνσορας γνωρίζουν και κατανοούν πλήρως τη φύση, τους όρους και τις
    προϋποθέσεις οποιασδήποτε σύμβασης coaching, mentoring ή εποπτείας, συμπεριλαμβανομένων των
    συμφωνιών οικονομικής, διαδικαστικής και εμπιστευτικής φύσεως.
    2.4 Τα μέλη θα χρησιμοποιούν τις επαγγελματικές γνώσεις και την εμπειρία τους για να κατανοήσουν τις
    προσδοκίες των πελατών τους και του σπόνσορά τους και να καταλήξουν σε συμφωνία σχετικά με τον
    τρόπο που σχεδιάζουν να τις ικανοποιήσουν. Τα μέλη θα προσπαθούν επίσης να λάβουν υπόψη τις
    ανάγκες και τις προσδοκίες άλλων ενδιαφερόμενων μερών.
    2.5 Θα υπάρχει διαφάνεια από τα μέλη σχετικά με τις μεθόδους που χρησιμοποιούν και κατόπιν αιτήματος θα
    είναι έτοιμοι να παράσχουν στον πελάτη και τον σπόνσορα πληροφορίες για τις σχετικέςς διαδικασίες.
    2.6 Τα μέλη θα εξασφαλίσουν ότι η διάρκεια της σύμβασης είναι κατάλληλη για την επίτευξη των στόχων του
    πελάτη και του σπόνσορα και θα εργαστούν ενεργά για την προώθηση της ανεξαρτησίας και της
    αυτοδυναμίας του πελάτη.
    2.7 Τα μέλη εξασφαλίζουν ότι το περιβάλλον στο οποία λαμβάνει χώρα οποιαδήποτε coaching, mentoring,
    εποπτεία ή επαγγελματική κατάρτιση, προσφέρει βέλτιστες συνθήκες μάθησης και αναστοχασμού και,
    συνεπώς, μεγαλύτερη πιθανότητα επίτευξης των στόχων που καθορίζονται στη σύμβαση.
    2.8 Τα μέλη θα πρέπει πάντοτε να έχουν ως προτεραιότητα τα συμφέροντα του πελάτη τους, και ταυτόχρονα
    να διασφαλίζουν ότι αυτά τα συμφέροντα δεν βλάπτουν τα συμφέροντα του σπόνσορα.
    Ακεραιότητα
    2.9 2.9 Τα μέλη θα αναφέρουν με ακρίβεια και ειλικρίνεια τα επαγγελματικά τους προσόντα, τον επαγγελματικό
    φορέα στο οποίο ανήκουν, την εμπειρία, την κατάρτιση, τις πιστοποιήσεις και τις διαπιστεύσεις τους στους
    πελάτες, τους σπόνσορες και τους συναδέλφους τους.
    2.10 Στην επικοινωνία τους με οποιονδήποτε, τα μέλη θα αντιπροσωπεύουν με ακρίβεια και ειλικρίνεια την αξία
    που παρέχουν ως coaches, μέντορες ή επόπτες.
    2.11 Τα μέλη θα διασφαλίζουν ότι δεν θα κάνουν ή δεν θα υπονοούν ψευδείς ή παραπλανητικούς ισχυρισμούς
    σχετικά με την επαγγελματική τους δεξιότητα, τα προσόντα τους ή τη διαπίστευση τους σε οποιοδήποτε
    προωθητικό υλικό ή δημοσίευμα ή οτιδήποτε άλλο σχετικό. Τα μέλη θα αποδίδουν με ακρίβεια την
    πνευματική ιδιοκτησία άλλων (εργασίας, ιδεών και υλικών) και δεν θα την διεκδικούν ως δική τους.
    2.12 Τα μέλη θα ενεργούν σύμφωνα με το εφαρμοστέο δίκαιο και δεν θα ενθαρρύνουν, δεν θα βοηθούν ή δεν
    θα συμφωνούν με διαγωγή που είναι ανέντιμη, παράνομη, ς αντιεπαγγελματική ή μεροληπτική.
    © GCMA Μάιος 2018 σελίδα 4 ή 8
    Ενημερώθηκε 1 Ιουλίου 2019 V2.3
    Εμπιστευτικότητα
    2.13 Όταν εργάζονται με πελάτες, τα μέλη θα διατηρούν το αυστηρότερο επίπεδο εμπιστευτικότητας για όλες τις
    πληροφορίες των πελατών και του σπόνσορα εκτός εάν η παροχή πληροφοριών απαιτείται από το νόμο.
    2.14 Τα μέλη θα έχουν σαφή συμφωνία με τους πελάτες και τους σπόνσορες σχετικά με τους όρους υπό τους
    οποίους δεν θα διατηρείται η εμπιστευτικότητα (π.χ. παράνομη δραστηριότητα, κίνδυνος για τον εαυτό τους
    ή για άλλους) και θα συμφωνούν για αυτό το όριο της εμπιστευτικότητας, εκτός εάν η παροχή πληροφοριών
    απαιτείται από το νόμο.
    2.15 Τα μέλη θα τηρούν, αποθηκεύουν και καταστρέφουν κατάλληλα και ακριβή αρχεία της εργασίας τους με
    τους πελάτες, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών αρχείων και της αλληλογραφίας, κατά τρόπο που
    να διασφαλίζει την εμπιστευτικότητα, την ασφάλεια και το απόρρητο και να συμμορφώνεται με όλους τους
    σχετικούς νόμους και συμφωνίες που ισχύουν στη χώρα τους σχετικά με την προστασία δεδομένων και της
    ιδιωτικότητας.
    2.16 Τα μέλη ενημερώνουν τους πελάτες τους ότι λαμβάνουν εποπτεία και καθιστούν σαφές ότι ο πελάτης
    μπορεί να αναφέρεται ανώνυμα σε αυτό το πλαίσιο. Ο πελάτης πρέπει να βεβαιωθεί ότι η σχέση εποπτείας
    είναι επίσης μια σχέση που διέπεται από εμπιστευτικότητα.
    2.17 Εάν ο πελάτης είναι παιδί ή ευάλωτος ενήλικας, τα μέλη θα προβούν σε ρυθμίσεις με τους σπόνσορες ή
    τον κηδεμόνα του πελάτη ώστε να διασφαλιστεί ένα κατάλληλο επίπεδο εμπιστευτικότητας προς το
    καλύτερο συμφέρον του πελάτη, ενώ ταυτόχρονα θα συμμορφώνονται με την όποια σχετική νομοθεσία..
    Ακατάλληλες Αλληλεπιδράσεις
    2.18 Τα μέλη είναι υπεύθυνα για τον καθορισμό και τη διατήρηση σαφών, κατάλληλων και πολιτισμικά
    ευαίσθητων ορίων που διέπουν όλες τις σωματικές ή εικονικές αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες ή τους
    σπόνσορες.
    2.19 Τα μέλη θα αποφεύγουν οποιαδήποτε ρομαντική ή σεξουαλική σχέση με τους τρέχοντες πελάτες ή τους
    σπόνσορες αυτών. Περαιτέρω, τα μέλη θα είναι σε εγρήγορση για την πιθανότητα ενδεχόμενης σεξουαλικής
    οικειότητας με τα προαναφερθέντα μέρη και θα λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα για να αποφύγουν την
    οικειότητα ή να ακυρώσουν την εκάστοτε συμφωνία παροχής υπηρεσιών προκειμένου να παράσχουν ένα
    ασφαλές περιβάλλον.
    Σύγκρουση Συμφερόντων
    2.20 Τα μέλη δεν θα εκμεταλλεύονται τον πελάτη και δεν θα επιδιώκουν να αποκτήσουν οποιοδήποτε
    ακατάλληλο οικονομικό ή μη οικονομικό όφελος από τη σχέση τους με αυτόν.
    2.21 Για να αποφευχθεί οποιαδήποτε σύγκρουση συμφερόντων, τα μέλη θα έχουν μια διακριτή επαγγελματική
    σχέση με τον πελάτη.
    2.22 Τα μέλη θα έχουν τον νου τους για πιθανές συγκρούσεις συμφερόντων είτε εμπορικής είτε προσωπικής
    φύσης που μπορεί να προκύψουν από την επαγγελματική σχέση και θα τις αντιμετωπίζουν γρήγορα και
    αποτελεσματικά, προκειμένου να διασφαλίσουν ότι ο πελάτης ή ο σπόνσορας δεν θα ζημιωθούν.
    2.23 Τα μέλη θα εξετάζουν τυχόν συγκρούσεις συμφερόντων μεταξύ των πελατών τους και θα τις συζητούν
    ανοιχτά με εκείνους που ενδέχεται να επηρεαστούν.
    © GCMA Μάιος 2018 σελίδα 5 ή 8
    Ενημερώθηκε 1 Ιουλίου 2019 V2.3
    2.24 Τα μέλη θα αποκαλύπτουν ανοιχτά οποιαδήποτε σύγκρουση συμφερόντων προκύψει με τον πελάτη και θα
    συμφωνούν να αποσυρθούν από τη σχέση εφόσον προκύψει σύγκρουση που δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί
    αποτελεσματικά.
    Ο τερματισμός των επαγγελματικών σχέσων και οι συνεχιζόμενες ευθύνες
    2.25 Τα μέλη θα σέβονται το δικαίωμα ενός πελάτη να τερματίσει μια επαγγελματική σχέση σε οποιοδήποτε
    σημείο της διαδικασίας, με την επιφύλαξη διατάξεων της εκάστοτε σύμβασης υπηρεσιών coaching,
    mentoring ή εποπτείας.
    2.26 Τα μέλη θα ενθαρρύνουν τον πελάτη ή τον σπόνσορα να τερματίσει το coaching, mentoring ή την εποπτεία,
    αν θεωρηθεί ότι ο πελάτης θα εξυπηρετείται καλύτερα από άλλο επαγγελματικά ενεργό μέλος με την
    απαραίτητη κατάρτιση ή από διαφορετική μορφή επαγγελματικής βοήθειας.
    2.27 Τα μέλη κατανοούν ότι οι επαγγελματικές τους ευθύνες συνεχίζονται πέρα από τη λήξη της επαγγελματικής
    σχέσης. Αυτά περιλαμβάνουν:
    • Διατήρηση της εμπιστευτικότητας όλων των πληροφοριών που αφορούν πελάτες και σπόνσορες.
    • Ασφαλής διατήρηση όλων των σχετικών αρχείων και δεδομένων που συμμορφώνονται με όλους τους
    σχετικούς νόμους και κανονισμούς που ισχύουν στη χώρα τους όσον αφορά την προστασία
    δεδομένων και της ιδιωτικότητας.
    • Αποφυγή οποιασδήποτε εκμετάλλευσης της πρώην επαγγελματικής σχέσης με τον πελάτη, η οποία
    θα μπορούσε να θέσει υπό αμφισβήτηση τον επαγγελματισμό ή την ακεραιότητα του ίδιου του μέλους
    ή της επαγγελματικής κοινότητας.
    • Παροχή οιασδήποτε περαιτέρω παρακολούθησης έργου που έχει προσυμφωνηθεί.
    2.28 Τα μέλη υποχρεούνται να έχουν προβλέψει για τη μεταφορά υφιστάμενων πελατών και την διάδοση των
    αρχείων σε περίπτωση ανικανότητας του μέλους να συνεχίσει την εργασία του ή τερματισμού της
    επαγγελματικής δραστηριότητας.
  8. Επαγγελματική Διαγωγή
    Διατήρηση της φήμης του επαγγέλματος
    3.1 Τα μέλη θα συμπεριφέρονται με τρόπο που να έχει πάντα θετικό αντίκτυπο και να ενισχύει τη φήμη μιας
    υπηρεσίας που παρέχεται με αυξανόμενο επαγγελματισμό.
    3.2 Τα μέλη θα επιδείξουν σεβασμό στην ποικιλομορφία των ενεργών επαγγελματικά μελών και των
    επαγγελματιών γενικότερα καθώς και στις διαφορετικές προσεγγίσεις coaching, mentoring και εποπτείας.
    Αναγνωρίζοντας την ισότητα και την διαφορετικότητα
    3.3 Τα μέλη θα συμμορφώνονται με τις πολιτικές περί διαφορετικότητας των φορέων στους οποίους ανήκουν.
    3.4 Τα μέλη θα αποφεύγουν συνειδητά τις διακρίσεις για οποιονδήποτε λόγο και θα επιδιώκουν να ενισχύουν
    τη επίγνωση τους για πιθανές διακρίσεις.
    3.5 Τα μέλη θα γνωρίζουν την πιθανή ασυνείδητη μεροληψία και θα επιδιώκουν να υιοθετήσουν μια σφαιρική
    και χωρίς αποκλεισμούς προσέγγιση, η οποία θα περιλαμβάνει και θα διερευνά τις ατομικές διάφορες.
    3.6 Τα μέλη θα αμφισβητούν με υποστηρικτικό, μη επιθετικό, τρόπο τους συναδέλφους, τους υπαλλήλους, τους
    παρόχους υπηρεσιών, τους πελάτες ή τους συμμετέχοντες, οι οποίοι θεωρούνται ότι μεροληπτούν.
    © GCMA Μάιος 2018 σελίδα 6 ή 8
    Ενημερώθηκε 1 Ιουλίου 2019 V2.3
    3.7 Τα μέλη θα ελέγχουν την προφορική, γραπτή και μη λεκτική επικοινωνία τους για ακούσια διάκριση.
    3.8 Τα μέλη θα συμμετέχουν σε δραστηριότητες που ενδέχεται να αυξήσουν την αυτο-επίγνωσή τους σε σχέση
    με την ισότητα και την διαφορετικότητα.
    Παραβιάσεις επαγγελματικής διαγωγής
    3.9 Τα μέλη αποδέχονται ότι τυχόν παραβίαση του Κώδικα που γίνεται δεκτή σε μια διαδικασία υποβολής
    καταγγελιών μπορεί να οδηγήσει σε κυρώσεις, συμπεριλαμβανομένης της απώλειας της διαπίστευσης τους
    ή / και διαγραφή τους από μέλους του φορέα στον οποίο ανήκουν. Οι φορείς μπορούν να μοιράζονται
    μεταξύ τους λεπτομέρειες των παραβιάσεων αυτών προς το συμφέρον της ασφάλειας των πελατών, στα
    πλαίσια της τήρησης των πρότυπων ποιότητας και διατήρησης της φήμης του επαγγέλματος.
    3.10 Ένα μέλος έχει υποχρέωση να αμφισβητήσει ένα άλλο μέλος εάν έχει εύλογη αιτία να πιστεύει ότι το μέλος
    ενεργεί με ανήθικο τρόπο και, ελλείψει λύσης της διαφωνίας, θα αναφέρει το πρόσωπο αυτό στον
    οργανισμό.
    Νομικές και κανονιστικές υποχρεώσεις και καθήκοντα
    3.11 Τα μέλη είναι υποχρεωμένα να ενημερώνονται και να συμμορφώνονται με όλες τις σχετικές κανονιστικές
    απαιτήσεις στις χώρες όπου πραγματοποιείται η επαγγελματική τους δραστηριότητα και να λειτουργούν
    εντός των οποιωνδήποτε οργανωσιακών πολιτικών και διαδικασιών όπου εργάζονται.
    3.12 Τα μέλη θα έχουν την κατάλληλη ασφάλιση αστικής ευθύνης για να καλύψουν τις υπηρεσίες coaching,
    mentoring και εποπτείας που παρέχουν στις χώρες στις οποίες επιχειρούν.
  9. Άριστη πρακτική
    Επαγγελματική ικανότητα
    4.1 Τα μέλη θα έχουν τα κατάλληλα προσόντα, τις δεξιότητες και την εμπειρία για να ανταποκριθούν στις
    ανάγκες του πελάτη και θα λειτουργούν εντός των ορίων των ικανοτήτων τους. Τα μέλη θα πρέπει να
    παραπέμπουν τον πελάτη σε ένα πιο έμπειρο ή κατάλληλα καταρτισμένο και ενεργό επαγγελματικά μέλος,
    όπου αυτό ενδείκνυται.
    4.2 Τα μέλη θα είναι εύρωστα και ικανά υγιή ώστε να εργαστούν. Εάν δεν είναι ή δεν είναι σίγουροι αν είναι σε
    θέση να ασκήσουν με ασφάλεια – για λόγους υγείας – το επάγγελμά τους, θα αναζητήσουν επαγγελματική
    καθοδήγηση ή υποστήριξη. Όπου είναι απαραίτητο ή θεμιτό, το μέλος θα πρέπει να τερματίζει την
    συνεργασία του με τον πελάτη και να παραπέμπει τον πελάτη σε ένα άλλο μέλος με την κατάλληλη
    κατάρτιση.
    Συνεχιζόμενη εποπτεία
    4.3 Τα μέλη θα εποπτεύονται είτε από έναν κατάλληλα καταρτισμένο επόπτη είτε σε ομάδα εποπτείας
    ομότιμων επαγγελματιών, με συχνότητα κατάλληλη για coaching, mentoring ή εποπτεία που παρέχουν,
    όπως αυτή καθορίζεται από τον επαγγελματικό τους φορέα και το επίπεδο διαπίστευσής τους. Εναλλακτικά,
    θα αποδεικνύουν ότι έχουν αναστοχαστεί επί της πρακτικής τους, ιδανικά με ομότιμους ή/και πιο έμπειρους
    συναδέλφους.
    4.4 Τα μέλη πρέπει να διασφαλίσουν ότι οποιαδήποτε άλλη υφιστάμενη σχέση με τον επόπτη τους δεν
    επηρεάζει την ποιότητα της εποπτείας που παρέχεται.
    © GCMA Μάιος 2018 σελίδα 7 ή 8
    Ενημερώθηκε 1 Ιουλίου 2019 V2.3
    4.5 Τα μέλη θα συζητήσουν για τυχόν ηθικά διλήμματα και πιθανές ή υπαρκτές παραβιάσεις του παρόντος
    Κώδικα με τον επόπτη τους ή την ομάδα εποπτείας ομότιμών τους ώστε να λάβουν την κατάλληλη
    υποστήριξη και καθοδήγηση.
    Συνεχιζόμενη επαγγελματική ανάπτυξη
    4.6 Τα μέλη θα αναπτύσσουν το επίπεδο των δεξιοτήτων coaching ή/και mentoring, συμμετέχοντας σε σχετικά
    με το επάγγελμά τους εκπαιδευτικά προγράμματα κατάρτισης και μεριμνώντας για την συνεχή
    επαγγελματική τους ανάπτυξη (CPD).
    4.7 Τα μέλη αναμένεται να συμβάλουν ενεργά στην επαγγελματική κοινότητα που είναι κατάλληλη για το
    επίπεδο εμπειρίας τους. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την ανεπίσημη στήριξη συναδέλφων τους, την
    συμβολή στην προαγωγή του επαγγέλματος, την έρευνα, την συγγραφή κλπ.
    4.8 Τα μέλη θα αξιολογούν συστηματικά την ποιότητα των επαγγελματικών τους υπηρεσιών μέσω της
    ανατροφοδότησης που θα λαμβάνουν από τους πελάτες, τον επόπτη τους και άλλα ενδιαφερόμενα μέρη.
    © GCMA Μάιος 2018 σελίδα 8 ή 8
    Ενημερώθηκε 1 Ιουλίου 2019 V2.3
  10. Οι υπογράφοντες τον Παγκόσμιο Κώδικα Δεοντολογίας για Coaches, Μέντορες
    και Επόπτες

    5th February 2016 1.0 Association for Coaching (‘AC’)
    www.asssociationforcoaching.com
    5th February 2016 1.0
    European Mentoring and Coaching Council
    (‘EMCC’)
    www.emccouncil.org
    1st May 2018 2.0
    Association for Professional Executive Coaching
    and Supervision
    www.apecs.org
    1st May 2018 2.0
    Associazione Italiana Coach Professionisti
    www.associazionecoach.com
    1st May 2018 2.0 Mentoring Institute, University of New Mexico
    www,mentor.unm.edu
    28th November 2018 2.0 International Mentoring Association
    www.mentoringassociation.org
    1 July 2019 2.0 WBECS
    www.wbecs.com
Verified by MonsterInsights